Arbeidserfaring
Jeg har jobbet på en langtidsplasserte ungdom på institusjon. De bodde der fordi de hadde opplevd omsorgssvikt over tid, og hadde utviklet egne psykiske og rusproblemer. Jeg fikk mye erfaring med samtale-terapi, avrusning og opplevd egne grenser.
I barneverntjenesten erfarte jeg hva observasjoner, samtaler og skriftlig arbeid påvirker familier. Jeg erfarte å møte så mange ulike familier i forskjellige situasjoner var noe unikt og meget privat. Det å være en saksbehandler i barnevernet er å ha to roller på samme tid, du skal hele tiden tenke på «barnets beste» og se på hva som fungerer i familien, og være en kontrollør at det er godt nok det de bor i hjemme.
På akutt institusjon for barn i alderen 2-12 år jobbet jeg med barn som kom i en akutt krise, ved å bli plassert. Det var mye håndtering av ulike emosjoner, alt fra sinne, sorg, oppgitthet og å bli lettet eller sett.
På videregående skole erfarte jeg at det å skape relasjoner er en god motivasjon for læring, og gjennom det har jeg fått samtaler med ungdom som har sine «hverdagsutfordringer» til større livsovertalende problem som psykiske problemer, eksempelvis angst, selvskading og rus.
Barnet/ungdommen i fokus
Ut fra min arbeidserfaring kan du lese at BARNET/UNGDOMMEN i fokus – og jeg har møtt mange unike mennesker. Mitt håp er at jeg skal kunne veilede nye familier ut i fra der de er. Jeg har et ønske om at det skal oppleves som lavterskel, fordi de fleste har noe å stri med i hverdagen og alle kan dra nytte av veiledning innimellom.
Bruk bilder for å dele innlegget i flere separate avsnitt
Det er verdt å spandere litt tid på å bryte din tekst i flere avsnitt ved hjelp av overskrifter. Hovedavsnittene kan illustreres med bilder som henger sammen med innholdet.
Du kan også bruke blokksitat for å utheve sitater.
Det er her du kan begynne å skrive din tekst. Det er bare å klikke og sette i gang. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium totam rem aperiam eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et.